משרד החינוך השיק את פרויקט המיוחד 'חנוך לנער' למוסדות חינוך חרדים

לצורך תפעול הפרויקט ותשלום השכר למאות החונכים הקצה משרד החינוך תקציב של 12 מיליון שקלים לשנת הלימודים תשע"ז. כמו"כ נקבע שמנהלי המוסדות וראשי הישיבות הם שיחליטו מי התלמידים הזקוקים לחונך, בהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידי ועדת ההיגוי של הרבנים והצוות המקצועי
שלמה בן יוסף 1 Comment on משרד החינוך השיק את פרויקט המיוחד 'חנוך לנער' למוסדות חינוך חרדים

פרויקט החונכים הייחודי קודם ביוזמת סגן שר החינוך מאיר פרוש • הפרויקט מלווה על ידי אישי חינוך וראשי הישיבות, וזוכה לברכתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א

לצורך תפעול הפרויקט ותשלום השכר למאות החונכים הקצה משרד החינוך תקציב של 12 מיליון שקלים לשנת הלימודים תשע"ז. כמו"כ נקבע שמנהלי המוסדות וראשי הישיבות הם שיחליטו מי התלמידים הזקוקים לחונך, בהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידי ועדת ההיגוי של הרבנים והצוות המקצועי
21:52
30.04.24
פנחס בן זיו No Comments on ח"כ שמחה רוטמן: "אנחנו ברגע של להיות או לחדול"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במעמד רבנים, ח"כ מאיר פרוש ובכירי משרד החינוך, הושק פרויקט החונכים 'חנוך לנער' בבני ברק. מדובר בפרויקט ארצי ראשוני, רחב היקף וארוך טווח, לסיוע לימודי ורגשי בקרב תלמידי הישיבות הקטנות בכל רחבי הארץ, אשר זקוקים לחונכים במסגרת הישיבתית.

הפרויקט 'חנוך לנער' צפוי להעסיק מאות חונכים שיתפרסו בכל הישיבות הקטנות, ויעניקו סיוע לאלפי בחורים הזקוקים לו, בהיקף של עד עשרה אחוזים, מתלמידיו של כל מוסד שיבחר להשתתף בפרויקט.

במהלך המשא ומתן הקואליציוני, פנו לפרוש, גדולי וצדיקי הדור חברי מועצת גדולי התורה בבקשה מיוחדת, שיפעל לסייע לבחורים הזקוקים לסיוע לימודי ורגשי בהיכלי הישיבות לצעירים. "מדובר בדור העתיד של עם ישראל שזקוקים לסיוע", אמרו גדולי ישראל בפנייתם והדגישו כי מדובר בהצלת נפשות לכל דבר ועניין.

פרוש נרתם למערכה, ובהסכם הקואליציוני בין יהדות התורה לסיעת הליכוד, נכנס סעיף המתקצב נושא זה. עם כניסתו לתפקיד כסגן שר החינוך, במצוותם של גדולי ישראל החל לקדם את הנושא המשרד. לשם כך הוקמה וועדת היגוי חינוכית רבנית, המורכבת מטובי אנשי החינוך בציבור החרדי – על כל מגזריו וקהילותיו. על פי בקשת הרבנים הועמדו בראש הפרויקט הגאון רבי יהושע פינק רב דביהמ"ד בעלזא בבני ברק, הגאון רבי משה בלוי מראשי 'תושייה' והגאון רבי אשר בן נעים מראשי ישיבת 'ברכת אפרים'. המוכרים כאישי חינוך מובחרים ובמיוחד בתחום רגיש זה.

הרבנים ישבו במשך חודשים רבים עם אנשי משרד החינוך מתוך מטרה לגבש תכנית מתאימה ומיוחדת להיכלי הישיבות. לאחר דיונים נרחבים ומעמיקים הוחלט על תכנית ייחודית, כשכל התכנים והליווי נעשים על ידי צוות מיוחד שנבחר על ידי הרבנים שליט"א.

בראש הצוות המקצועי הועמד הרב יוסף גרליץ, איש אמונם של גדולי ישראל הפועל בשליחותם, האחראי על המהפך שנעשה בעיר בני ברק בשנים האחרונות בתחום החינוך והרווחה בתלמודי תורה והישיבות, ומי שהקים מספר תכניות חינוכיות המסייעות להתמודדות של בני נוער הזקוקים לסיוע, ומשמש אף כיועץ ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט.

חברי הצוות הם הרכזים הארציים: הרב שלמה ריין מראשי 'לב שומע' ואחראי על כל תחום ההשמה והסיוע לנוער הזקוק לעזרה, הרב אברהם יוסף נוימן ממקימי אחת הישיבות המצליחות ביותר לנוער הזקוק לסיוע והרב ישראל מאיר דרהין, ר"מ בישיבה בבני ברק ומלווה פרויקטים חינוכיים שונים.

לצורך תפעול הפרויקט ותשלום השכר למאות החונכים הקצה משרד החינוך תקציב של 12 מיליון שקלים לשנת הלימודים תשע"ז. כמו"כ נקבע שמנהלי המוסדות וראשי הישיבות הם שיחליטו מי התלמידים הזקוקים לחונך, בהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידי ועדת ההיגוי של הרבנים והצוות המקצועי.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מדובר עדיין בכסף קטן ביחס לעשרות מליוני ש"ח שנגזלו בשנה האחרונה מהמוכש"ר החרדי, אנו פונים לפרוש להשיק פרוייקט שוויון לקצוב המוכש"ר החרדי ביחס למוכש"ר הערבי